5 Grunde til at Apple er på vej frem

Der synes at være to store reaktioner på forfremmelse af Apples Jonathan Ive til den nyoprettede stilling chefdesigner: først, at han fortjener anerkendelse og belønning; og for det andet, at dette er begyndelsen til enden for Jony Ive embedsperiode hos Apple.

Fordi Apple frigivet nyheden i England gennem en særlig artikel skrevet af Stephen Fry i The Telegraph på mandag, som var Memorial Day ferie i USA det syntes der var et forsøg på at afbøde ethvert element af skræmmende overraskelse, at kunne udløse et fald i lager.

Hvorfor gider med en omhyggeligt scripted handlingsplan, hvis der virkelig er nogen exit døren forude for Ive? Fordi Apple er meget omhyggelig i offentligheden. Faktisk er det sandsynligt, at Apple med vilje lykkedes at sikre, at Ive s udskiftninger offentligt blev rost og anerkendt i to separate højtprofilerede artikler, der kørte godt før Fry vidtrækkende stykke ramte nyheden i denne uge, da Ben Thompson påpeget.

Thompson er rigtigt, naturligvis Apple ikke lade medarbejderne taler pressen meget ofte og Apple ikke falder medarbejdernes navne, medmindre der er en pokkers god grund.

Stadig! Det betyder ikke Ive virkelig på vej ud? Er det bare en lang og nøje planlagt exit-strategi?

Måske men jeg tror det ikke. Jeg synes det er mere en evolutionær skift for en imponerende kreativ designer, samt nøglen, der vil lade Apple gør sin næste revolutionerende spring i design. Følgende er de top 5 grunde, jeg tror Ive forfremmelse er fantastisk nyhed for Apple fans.

5. tillade andre at vokse

Hvis du er virkelig en fremragende medarbejder og bedre endnu, virkelig en fremragende designer er der noget værre end at arbejdende i skyggen af ​​din mentor og leder i årtier? Der er sikkert værre ting, men talentfulde designere, der ikke er i stand til at bevæge sig opad, vil finde nye job andre steder. Apple har fået for stor til ikke at lade betroede professionelle fokus og innovere. Så hvem er de designere?

Richard Howarth, Apples nye vice president for industrielt design, og Alan Dye, Apples nye vice president for brugergrænseflade design. Både, som Thompson bemærkede, var stærkt involveret i to centrale projekter Howarth med iPhone og Dye med Apple Watch.
4. Undgå Creative Burnout

At være kreativ er undertiden udmattende arbejde. For en fyr som Ive, kan det endda være mere udmattende end at være en professionel atlet i toppen af ​​hans spil og selv professionelle sportsfolk får en off sæson. Hvornår Ive får en off sæson? Da Apple tilføjer produkter og forfiner andre, jeg har svært ved at forestille sig, at Ive har nogen form for off sæson.

Tid væk fra arbejde er afgørende for de fleste mennesker og for kreative, for designere? Burnout er reel. Du kan ikke lede et team, hvis dine skuldre er faldt, og dine ideer er kedelige. Jeg tror, ​​at de fleste designere ville have brændt ud længe før Ive.

Snarere end at gøre fantastiske arbejde, der vil guide flere brancher, ville de have parlayed deres egen stjerne anerkendelse i deres eget design virksomheder, der ville have ladet dem vælge og vrage, hvad de ønskede at arbejde på ikke ubarmhjertige produktcykler.

En ny position med mere frihed har potentiale til at opdatere Ive, lade ham opretholde en længere karriere hos Apple end han ellers kunne nyde.
3. Kompensation forskelligt

Jony Ive er allerede en rig mand, ingen tvivl og mens jeg har aldrig hørt en anelse om, at pengene var en drivende faktor for ham, penge er stadig et stærkt værktøj for folk med idéer, der ønsker at gøre tingene på.

Sure, få nogle nye Apple lager kan blive, hvad lader ham købe en ø eller designe sin egen yacht, men det kan også være, hvad lader ham designe noget virkelig vigtigt for verden ligesom bæredygtige boliger, eller ikke-letal politiets våben, der er mere effektive end tasers og mindre dødbringende end håndvåben.

Pointen er, at vi ikke har nogen idé om, hvad Ive virkelig ønsker at designe næste dælen, Fry s artikel afslørede, at Ive nu er at designe elementer af Apples nye rumskib campus, helt ned til havemøbler.

Bundlinje? En titel C-niveau gør det nemmere for Apple at kompensere ham.
2. At lade Ive Se og Re-See the World

Stepping væk fra de daglige ledelsesmæssige opgaver så irriterende som pligter kunne være at en pro som Ive, der er på toppen af ​​sit spil tilbyder fordelen ved at tillade nye glimt af indsigt.

Jeg bruger en god del af mit liv at skrive væk foran en Mac, skrivning. Mens ikke alle resultaterne er kreative eller altid endda godt Jeg kan fortælle dig dette: Jeg får et overraskende antal af kreative ideer og løsninger, når jeg skridt væk fra mit skrivebord.

Jeg kunne være på min mountainbike, lænet i en stram hjørne, og boom! På vej ud, jeg er klar over løsningen på et problem, der blokerer mig få timer siden på mit skrivebord. Jeg tror, ​​at andre annoncer også opleve disse ah-ha øjeblikke.

Selvfølgelig er 80 procent af kreativitet sætte i tid på arbejde, dunkende væk på problemet, igen og igen, men nogle andre vigtige procentdel måske ikke engang 20 procent kommer andre steder. Ive nye titel synes at give ham mulighed for nye ah-ha øjeblikke.
1. Gearing Up for Ive s Biggest Design Challenge

No. 1 Grunden til at jeg tror Ive nye position er kritisk og vigtigt for Apple er dette: Ive største design udfordring stadig venter. Det er ikke den nye Apple campus, og det er ikke møbler. Nej, Apple er en forbavsende stor og indflydelsesrig virksomhed, der er jagende mod dens vigtigste arbejde.

På en enkel plan, er det wearable computing Apple ure, medicinsk udstyr og meget mere. Det er home automation med HomeKit og Siri, og produkter, der har potentiale til at bygge nye app økosystemer, som en Apple TV, kørsel ikke alene hvordan folk underholde sig selv, men også hvordan de interagerer med verden.

TV er for det meste en-vejs lige nu udsendes til dig men apps er i sagens natur flerstrenget og Apples økosystem magt vil påvirke vores tilsluttede øjeblikke at komme.

På en enkel plan, måske Ive har evnen til at forestille sig, hvordan en bil skal bygges og bruges hvordan det kunne løse mere end et transport problem ved også sømning fornøjelsen en chauffør kan opleve. Google kan bygge en selv-kørsel bil, men der kan bygges et sikrere, smartere bil, der også er en fornøjelse at køre?

Den definerende generation af Apple-produkter, er endnu ikke kommet. De vil være mindre om de enkelte designelementer og mere om, hvordan de arbejder for mennesker i verden. Apple har brug for et nyt design strategi, et nyt design sprog, der kan trække den næste store Apple sammen på en måde, der ikke kun giver mening, men også gør Apple-produkter en glæde at bruge.

Apples næste iPad design er ikke vigtigt. Den næste iPhone design er ikke vigtigt. Den næste Apple Watch er lidt vigtigere men det hele blegner i sammenligning med den formsprog af Apple verden. Den store opgave bliver at sikre, at alle de forskellige produkter forbinde på måder, der passer til deres formål, og alligevel gøre dem alle noget større end selve enheden. Det er Ive næste design udfordring.

Faktisk mener jeg, at udfordringen kan kun opfyldes, hvis Ive tager et skridt tilbage, genoplader og ser Apple og verden i et nyt lys.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *